BBC News
BBC sajt u Sjedinjenim Državama pokreće uslugu plaćene pretplate
telefon sa BBC aplikacijom
Korisnici sajta sa sedištem u SAD-u moraće da plaćaju 49,99 dolara (skoro 43 evra) godišnje za pristup većini sadržaja BBC njuza.
BBC je uveo takozvani „pejvol”, sistem naplate sadržaja, za ljude koji žele da pristupe određenim delovima sajta u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD).
Posetioci sajta BBC.com sa sedištem u SAD sada će morati da plaćaju 49,99 dolara (skoro 43 evra) godišnje ili 8,99 dolara (skoro osam evra) mesečno za pristup većini priča i sadržaja BBC njuza, kao i za strimovanje kanala britanskog servisa.
Oni koji ne plate i dalje će imati pristup odabranim globalnim vestima, BBC radiju 4 i Svetskom servisu sa oglasima, kao i jezičkim servisima, pojedinim biltenima i podkastima.
Rebeka Glešou, izvršna direktorka BBC Studija globalnih medija i striminga (BBC Studios Global Media & Streaming), opisala je ovaj potez kao „veliku prekretnicu" koja će „otključati nove mogućnosti rasta".
Za BBC publiku u Velikoj Britaniji ove promene neće biti, niti za one u drugim delovima sveta.
Korporacija se nada da će ovakva ponuda prikupiti novac kako bi se finansirale BBC usluge, uz prihode koje ostvaruje od domaćinstava u Velikoj Britaniji putem naknade za licencu, koja košta 174,5 funti (skoro 205 evra) godišnje i činila je oko dve trećine ukupnog prihoda 2024.
BBC je saopštio da očekuje budžetski deficit od 492 miliona funti (skoro 576 miliona evra) za poslednju finansijsku godinu.
Vlada Velike Britanije će preispitati model finansiranja korporacije, ali je generalni direktor BBC-ja rekao da prelazak na sistem pretplate za publiku u Velikoj Britaniji ne bi „prošao test izgradnje univerzalnog pouzdanog javnog servisa".
Novi BBC model plaćanja u SAD-u nalik je sličnim sistemima pretplate koje koriste druge publikacije, poput Njujork Tajmsa (New York Times), pa i Telegraf (Telegraph) i San (The Sun), koje objavljuju odabrane priče i sadržaj u Velikoj Britaniji do kojih se stiže preko „pejvola".
BBC.com ima 139 miliona posetilaca širom sveta, podrazumevajući skoro 60 miliona u SAD, saopštila je korporacija.
Britanska publika će i dalje moći da pristupi BBC njuzu kada putuje u Ameriku, ukoliko ima najnoviju verziju aplikacije instaliranu.
- BBC: Tim Dejvi novi generalni direktor
- Neke BBC zvezde su se ponašale neprihvatljivo, navodi se u izveštaju
- Sto godina otkako je radio BBC prvi put prenosio zvona Big Bena u novogodišnjoj noći
Glešou je rekla da BBC želi da „preispita način dostavljanja" vesti i sadržaja u SAD.
„Naš cilj? Da služimo našoj publici bolje nego ikada ranije – i da otključamo nove mogućnosti rasta", rekla je.
„Danas, sledeća faza te vizije postaje stvarnost. Objedinjujemo više pouzdanog, visokokvalitetnog BBC sadržaja na jednoj moćnoj, lako dostupnoj destinaciji."
Izvršna direktorka BBC njuza Debora Tarnes je rekla: „Kroz naše partnerstvo sa BBC studijima širimo publiku u Severnoj Americi, pružajući većem broju ljudi vesti kojima mogu verovati u vreme dramatične globalne neizvesnosti."
Više dokumentaraca, podkasta i biltena biće dodato u ponudu pretplate u narednim mesecima.
Pejvol za BBC aplikaciju u SAD biće pokrenut kasnije.
Ovakva odluka je doneta pošto je BBC objavio da će blokirati većinu stanica na aplikaciji BBC zvuk (BBC Sounds) za publiku van Velike Britanije.