Moj grad
Predstavljeni rezultati projekta "Most"

U svečanoj sali Narodne biblioteke „Ilija M. Petrović“ u Požarevcu, juče u 18 časova predstavljeni su rezultati projekta „MOST“, čiji je osnovni cilj da pomeri fokus sa pojedinca koji je u riziku od napuštanja škole – na odeljenjsku grupu.
Projekat se realizuje u partnerstvu sa organizacijama iz Italije, Španije, Grčke, Rumunije, Slovenije i Belgije, u okviru programa KA220 Erasmus+. Prezentacija je bila prilika da se predstave informacije, iskustva i alati razvijeni tokom trogodišnje implementacije.
Na početku događaja govorio je Petar Pantić, nastavnik istorije u Osnovnoj školi „Sveti Sava“ u Požarevcu, koji je predstavio ciljeve i ciljnu grupu projekta, kao i motive koordinatora iz Italije koji su inicirali ovu međunarodnu saradnju. Kako je istakao, u italijanskom obrazovnom sistemu stručni saradnici – pedagozi i psiholozi – nisu direktno uključeni u rad škola, zbog čega je bilo potrebno izgraditi dodatne mostove između njih i učenika. Kao primer dobre prakse u toj oblasti, organizacija iz Srbije uključena je kao jedan od partnera na projektu.
U nastavku je Živojin Ivković, profesor istorije u Požarevačkoj gimnaziji, predstavio Radni paket 2 koji obuhvata izradu „Vodiča“ – dokumenta sa konkretnom metodologijom za saradnju između stručnih saradnika i nastavnika.
Cilj „Vodiča“ je da doprinese razvoju funkcionalnih odnosa i zajedničkih vrednosti među akterima obrazovnog procesa.
Slobodan Jotić, nastavnik srpskog jezika i književnosti u Osnovnoj školi „Sveti Sava“, govorio je o „Priručniku“ sa 68 nastavnih scenarija podeljenih u devet oblasti: saradnja, komunikacija, kritičko mišljenje, empatija, fleksibilnost, razvoj mišljenja, upravljanje veštinama učenja, samoregulacija i dobrobit. Scenariji pokrivaju sve školske predmete i predstavljaju alat pomoću kog nastavnici i stručni saradnici mogu da podstaknu socijalni i emocionalni razvoj učenika.
Jedan od primera primene scenarija prikazao je Dušan Radovanović, nastavnik biologije u više škola, koji je predstavio čas na temu Ekosistem iz oblasti „Upravljanje veštinama učenja“. Kroz prikaz strukture časa, atmosferu u učionici i učeničke radove, ilustrovao je način na koji se može graditi mreža emocionalne podrške u nastavnom okruženju.
Na kraju prezentacije predstavljena je partnerska mreža i sve mobilnosti realizovane u okviru projekta, čime je dodatno osvetljen proces nastanka razvijenih alata.
Organizatori veruju da će „Vodič“ i „Priručnik“ doprineti jačanju kapaciteta prosvetnih radnika i pomoći im u uspostavljanju kvalitetnije saradnje unutar obrazovne zajednice.