Društvo
Da li će Železnička stanica u Novom Sadu biti srušena ili rekonstruisana?

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević izjavila je da će železnička stanica u Novom Sadu, sa koje se 1. novembra 2024. godine srušila nadstrešnica usled čega je stradalo 16 ljudi, biti podvrgnuta ispitivanju statike. Na osnovu rezultata tog ispitivanja biće odlučeno da li će objekat biti srušen, rekonstruisan ili će se delimično koristiti – isključivo u delovima koji su potpuno bezbedni.
Zbog zabrane ulaska, još nije moguće da se fizički proveri statika zgrade. Dok se ne završi istraga i ne dobiju potrebne dozvole, zgrada ostaje u statusu kvo – bez pristupa i bez mogućnosti da se proveri koliko je sigurna.
Kako navode mediji, trenutno se razmatraju privremena rešenja za nastavak saobraćaja, uključujući korišćenje bezbednog dela perona i podhodnika. Konačna odluka o sudbini zgrade – rušenje, rekonstrukcija ili delimična upotreba – biće doneta nakon stručne procene.
Govoreći o brzoj pruzi od Novog Sada do Subotice, ministarka je istakla da su građevinski radovi na pruzi u potpunosti završeni. Otvaranje pruge očekuje se za mesec do mesec i po dana, ali zavisi i od završetka provera svih staničnih zgrada, kao i od usklađivanja sa Mađarskom, koja završava svoj deo trase.
Voz neće saobraćati bez izdate upotrebne dozvole koja garantuje bezbednost, istakla je ministarka.
Ministarka je posebno pohvalila novu stanicu Vrbas Nova, za koju kaže da je potpuno opremljena, a proveravaju se i druge stanice duž pruge.
Plan je da pruga počne da radi do 7. jula, poručila je Sofronijević, dodajui da, međutim, tačan datum zavisi i od Mađarske, budući da je u pitanju zajednički projekat.
Putovanje od Beograda do Budimpešte trajaće oko tri do tri i po sata. Takođe, planira se da se pasoška i carinska kontrola obavlja tokom vožnje, da bi se uštedelo vreme.