Moj grad
Uputstvo kako da prijavite stanje brojila
FOTO: ilustracija/pixabay
Od 1. juna na snazi će biti novi način očitavanja brojila.
Naime, kako je Elektrodistribucija objavila, od 1. juna počinje očitavanje brojila na tri meseca.
Za neke kategorije potrošača i one koji imaju pametna brojila, čitanje će i dalje biti mesečno. Još krajem februara, građanima je data mogućnost i samoočitavanja sa dostavljanjem podataka do 6. u mesecu.
"Elektrodistribucija" čitaće brojila tromesečno, a građani će račune za struju, kao i do sada, dobijati svakog meseca na osnovu procenjene potrošnje domaćinstava.
Na koji način građani mogu da prijave stanje brojila?
Korisnici mogu samostalno da prijave stanje brojila od 1. do 6. u mesecu preko aplikacije ED Srbije, sajta elektrodistribucija.rs, mejlom, telefonom i na šalterima EDS.
Od 1. juna može se prijaviti stanje i preko novoformiranog kontakt centra na besplatan broj telefona 0800 360 300.
Građani takođe mogu očitana brojila prijaviti mejlom ili telefonom, a za područje Braničevskog okruga to mogu uraditi na sledeće brojeve telefona ili mejl:
Požarevac 012/513-056
Kučevo 012/850-539 012/852-529
Petrovac 012/331-271 012/332-198
Veliko Gradište 012/662-169 012/662-554
mejl: [email protected]
Ovi podaci istaknuti su i na ulazu u ogranak Elektrodistibucije u Požarevcu.
Kako navode u EDS-u, jednom u tri meseca radnici EDS očitaće sva brojila na terenu, a u periodu između dva čitanja, ukoliko korisnik ne prijavi stanje, ili brojilo ne bude terenski očitano, primenjivaće se tačka 3. iz člana 197a Zakona o energetici.
To, kako objašnjavaju u Elektrodistribuciji, znači da će se u kombinaciji sa istorijskim podacima o potrošnji korisnika iz prethodnih meseci i uz primenu softverskih modela raditi svođenje na mesečnu potrošnju.
EDS će, kao i do sada, svakog meseca snabdevaču slati podatke za izradu računa, koji će, kao i do sada svakog meseca biti dostavljani korisnicima.
Detaljno uputstvo za aplikaciju
Aplikaciju za mobilne telefone ED Srbije razvili su zaposleni u EDS i može se besplatno instalirati iz Google Play prodavnice.
Kada otvori aplikaciju, korisnik treba da odabere polje svetlo plave boje "Prijava stanja brojila".
Potom treba izabrati opštinu iz padajućeg menija ili ukucati ime opštine u polje za pretragu.
Aplikacija automatski prepoznaje koji podatak je neophodan za nastavak prijave stanja.
• Za teritoriju Beograda potrebno je uneti ED broj (osim za opštinu Lazarevac koja se nalazi na teritoriji Beograda ali ukucava Šifru mernog mesta), koji se nalazi u gornjem levom uglu računa za struju.
• Za ostale opštine u Srbiji neophodno je tačno uneti šifru mernog mesta, koja se nalazi u gornjem levom uglu računa za struju. Nakon unosa šifre ili ED broja treba pritisnuti polje "sledeći korak".
Posle toga je potrebno popuniti polja označena zvezdicom, uneti ime i prezime, i u polja za tarife uneti broj do zareza.
Nakon toga, potrebno je odabrati datum kada je brojilo slikano i kliknuti OK.
Zatim je potrebno kliknuti na polje (SLIKA), izabrati iz galerije telefona i dodati sliku brojila.
Korisnik će dobiti obaveštenje da je slika uspešno dodata.
Stanja u poljima za unos tarife moraju biti ista kao i stanja prikazana na slici/slikama brojila.
Unosi se isključivo broj do zareza, odnosno do crvenog kvadratića na analognim brojilima.
Foto: Pixabay
U Elektrodistribuciji Srbije kažu za Euronews Srbija da od tada počinje primena člana 197a Zakona o energetici o obračunskom periodu, koji u skladu sa evropskom praksom predviđa očitavanje brojila najmanje jednom godišnje.
Kako navode, u interesu građana i kompanije, poslovnom odlukom EDS, taj rok je skraćen i strujna brojila će se očitavati jednom u tri meseca.
Međutim, postoje i izuzeci. To su korisnici koji imaju pametna brojila i komercijalni kupci, za koje će EDS svakog meseca očitavati potrošnju električne energije.
Zakon predviđa i mogućnost da korisnik sam dostavlja stanje brojila i tako prihvati ulogu samočitača, kažu u Elektrodistribuciji.
Korisnici mogu samostalno da prijave stanje brojila od 1. do 6. u mesecu preko aplikacije ED Srbije, sajta elektrodistribucija.rs, mejlom, telefonom i na šalterima EDS.
Od 1. juna može se prijaviti stanje i preko novoformiranog kontakt centra na besplatan broj telefona 0800 360 300.
Računi će i dalje stizati na mesečnom nivou
Kako navode u EDS-u, jednom u tri meseca radnici EDS očitaće sva brojila na terenu, a u periodu između dva čitanja, ukoliko korisnik ne prijavi stanje, ili brojilo ne bude terenski očitano, primenjivaće se tačka 3. iz člana 197a Zakona o energetici.
To, kako objašnjavaju u Elektrodistribuciji, znači da će se u kombinaciji sa istorijskim podacima o potrošnji korisnika iz prethodnih meseci i uz primenu softverskih modela raditi svođenje na mesečnu potrošnju.
EDS će, kao i do sada, svakog meseca snabdevaču slati podatke za izradu računa, koji će, kao i do sada svakog meseca biti dostavljani korisnicima.
Pročitaj još
Elektrodistribucija će od 1. juna strujomere očitavati jednom u tri meseca
Šta ćemo kad nestane struje?
Produžen rok za prijavu stanja brojila preko aplikacije EDS-a
Detaljno uputstvo za aplikaciju
Aplikaciju za mobilne telefone ED Srbije razvili su zaposleni u EDS i može se besplatno instalirati iz Google Play prodavnice.
Kada otvori aplikaciju, korisnik treba da odabere polje svetlo plave boje "Prijava stanja brojila".
Potom treba izabrati opštinu iz padajućeg menija ili ukucati ime opštine u polje za pretragu.
Aplikacija automatski prepoznaje koji podatak je neophodan za nastavak prijave stanja.
• Za teritoriju Beograda potrebno je uneti ED broj (osim za opštinu Lazarevac koja se nalazi na teritoriji Beograda ali ukucava Šifru mernog mesta), koji se nalazi u gornjem levom uglu računa za struju.
• Za ostale opštine u Srbiji neophodno je tačno uneti šifru mernog mesta, koja se nalazi u gornjem levom uglu računa za struju. Nakon unosa šifre ili ED broja treba pritisnuti polje "sledeći korak".
Posle toga je potrebno popuniti polja označena zvezdicom, uneti ime i prezime, i u polja za tarife uneti broj do zareza.
Nakon toga, potrebno je odabrati datum kada je brojilo slikano i kliknuti OK.
Zatim je potrebno kliknuti na polje (SLIKA), izabrati iz galerije telefona i dodati sliku brojila.
Korisnik će dobiti obaveštenje da je slika uspešno dodata.
Stanja u poljima za unos tarife moraju biti ista kao i stanja prikazana na slici/slikama brojila.
Unosi se isključivo broj do zareza, odnosno do crvenog kvadratića na analognim brojilima.
Korisnik može uneti i mejl adresu i telefon, koji nisu obavezni.
Ukoliko su podaci ispravno uneti, treba odabrati dugme "pošaljite prijavu".
Može se prijaviti stanje za više brojila sa jednog telefona.
Detaljno uputstvo o slanju stanja putem aplikacije ED Srbije možete se naći na sajtu elektrodistribucija.rs i YouTube kanalu EDS.
Sasa
28.5.2025. 14:06
Ako žele platu neka makar brojila čitaju,ionako su neradnici. Sad kad im padne prihod ....
Dasa
28.5.2025. 14:15
Znači njima je prosek bitan. Šta ako je gazda preminuo pa potrošnje nema,pošaljete račun račun se ne plati dolazi izvršitelj zapleni imovinu,sve po zakonu naravno
Mile
28.5.2025. 15:25
Dobice pare kad ispostave racun, racun ce da ispostave kad ocitaju potrosnju, mnogo prosto. Nece narod niko da zajebava i to za sopstveni novac
29.5.2025. 11:58
Tako je sram vas bilo, sve prebace o na aplikacije, neko to treba da zna u da sedi po ceo dan da vam dalje podatke, sramota i beda
Cake
28.5.2025. 15:45
Neka legav i primav platu toje režim sns
Đura
28.5.2025. 18:50
Nemaju para da plate čitača,i to im je opravdanje.Leže po kancelarijama po ceo dan i primaju astronomske plate.Kad bolje razmislim,nismo mi za bolje.Nek jašu kad mogu.
Joni
28.5.2025. 19:37
Kad ocitate onda pare?
Golubović
28.5.2025. 20:30
Članom 90 Zakona o zaštiti potrošača propisano je da pružalac usluge od opšteg ekonomskog interesa, a to je u ovom slučaju EPS, mora da izdaje račune sa obračunom potrošnje za mesec dana, i to potrošnjom koja je dobijena merenjem, pri čemu je obračunski period najviše mesec dana – navodi Gavrilović. Kako se navodi u pomenutom zakonu, trgovac je dužan da račune za pružene usluge od opšteg ekonomskog interesa dostavlja bez kašnjenja i u rokovima koji omogućavaju da potrošač prati ostvarenu potrošnju i zaduženje za obračunski period od najviše mesec dana. Takođe, trgovac je dužan da u računu navede elemente koji potrošaču omogućavaju da proverava i prati iznos svog zaduženja i ostvaruje uvid u tekuću potrošnju radi provere ukupne potrošnje prema pruženom kvalitetu usluge. U članu zakona koji se odnosi na specifikaciju troškova, navodi se i da je usluga čitanja mernih uređaja u cilju izdavanja računa besplatna i da kao takva treba da bude označena na računu, uz navođenje da je besplatna.
Vera
29.5.2025. 12:40
Tačno! EPS je učinjen ustupak da datum prometa ne mora da bude poslednji dan u mesecu i to im je malo. O ne dozvoljenim stavkama na računu da ne govorim.
Gricko
29.5.2025. 14:52
Nekad bilo sad se pripoveda jer sns gamadi nikad dosta krađe a glupi narod ćuti i plaća a šta i koliko koliko traže po slobodnoj proceni
Beba
28.5.2025. 23:11
Neviđeni bezobrazluk! Kako će stariji ljudi?! Sat na ulici je zaključan – ništa se ne vidi spolja. Ko je ovde lud?
Vranka
29.5.2025. 14:40
Zašto sve komplikujete i psujete?U čemu je problem.?Stiže ti račun svaki nesec, uplati koliko hočeš, nikad nije na uplatnici odštampan iznos, tromesečni očitan račun, platiš uvečan ili umanjen iznos.. Ne vidim u čemu je problem. U Nemačkoj se to radi 1 god. u Austriji 2 puta...itd.A oni od 100 g. če uplačivati kao i dosad a razliku korigovati kad stigne račun.
Mira
29.5.2025. 08:01
Kako će moja majka koja ima 100 punih godina da vam šalje očitavanje brojila a na telefonu zna SAMO da se javi i pozove. Ja sa 80 takodje znam samo osnovne stvari.Kolike su vam plate a ne možete da očitavate.
Mima
29.5.2025. 08:09
Majka mi ima punih 100 god. a što se tiče telefona zna da odgovori na poziv i pozove a ja sa 80 neku radnju više.Ja se ne snalazi i ne razumem vaše objašnjenje šta treba da radim,uostalom i neću.Račune plaćam po njihovom dobijanju. Plate su vam nenormalno visoke i stalno ih dođete a nemate da platite čitače.Sram vas bilo
29.5.2025. 08:57
Mnogo komplikovano braćo draga
Радоња
29.5.2025. 08:58
Како ће да се врши обрачун по зонама ако се очитава тромесечно
Biljka
29.5.2025. 13:53
Uvek ćete biti u crvenoj zoni,jer njima tako odgovara !!!! VI SEDITE I DALJE KOD KUĆE I GLEDAJTE TV !
Ana
29.5.2025. 09:21
Da li ćemo biti plaćeni za to što radimo?
Duka Ns
29.5.2025. 10:02
Zašto bih ja čitao za njih struju ne radim ja u EPS -u. Ko naplaćuje taj i radi i ćaos .
Vera
29.5.2025. 10:04
Ovo je nevidjeni bezobrazluk,nemam pametni telefon,stara sam,be mogu da dodjem do Elektrodistribucije,oni da samo primaju platu.Jer ovo taj napredak o kome pricaju.Ko ima daj mu jos,ko nema neka crkava u mraku.
29.5.2025. 11:59
Tacno
LAZO
29.5.2025. 10:33
I KADA SE ZA TRI MESECA OCITA STRUJA,VI STE USLI U PLAVU PA I CRVENU ZONU. OVO CE BITI CISTI LOPOVLUK.
29.5.2025. 12:01
Kao i do sad
Dragan
29.5.2025. 10:46
Pa i jesu besplatne,nisu ništa slagali....ali da mi očitavamo umesto njih .:(
29.5.2025. 10:49
Dokle sa izivljavate na stare ljude
Vera
29.5.2025. 12:47
Platila sam račun za godinu dana unapred jer čitači ne očitavaju brojilo u vikendici (idem povremeno). Uplata će isteći u oktobru ove godine. EPS ni jednom nije objasnio šta će biti sa potrošačima koji su uplatili novac unapred.
Vera
29.5.2025. 13:00
Platila sam četiri meseca unapred. Da li će EPS ispratiti tu uplatu sa starim pozivom na broj ? Da li da tražim povraćaj više plaćenih sredstava i počnem sa uplatom po novim uslovima ? Sigurno nisam jedina sa ovim problemom. Molim novinare da se malo potrude i pomognu da se snađemo u novim uslovima plaćanja.
Djoko
29.5.2025. 15:32
Vi ste najveci ptevaranti gde su najvece plate treba da svi obustavimo placanje racuna jesu te strucnjske iz inostrandtva doveli da nas maltretiraju
Ceca
29.5.2025. 15:32
Strašno neviđen bezobrazluk
[email protected]
29.5.2025. 16:08
U redu je da sami čitamo stanje brojila,samo za područje Lazarevca,opština Ljig to ne funkcioniše? Sve sam kombinacije probao i ne radi. Ima li neki br. telefona da zovem i da mi pomognu?
Bota
29.5.2025. 18:07
Aplikacija je cisto smaranje. Zasto svaki put unositi iste podatke u aplikaciju? Zar ne bi trebalo da aplikacija upamti osnovne podatke, a uneti samo slike ili stanje brojila?
Sredoje
29.5.2025. 18:54
Sta je tu komplikovano? Ako neko iz bilo kog razloga ne želi da očitava i mesečno šalje podatke o potrošnji električne energije, jednostavno neka sačeka račun od Elektrodistribucije na osnovu procene potrošnje iz prethodnog perioda. Na primer, ako vam je prosecna mesecna potrošnja u prethodnom periodu bila 3.000 dinara, prva dva meseca ćete dobiti račun i platiti po 3.000 din, a za treći mesec nakon očitavanja od strane ED - razliku. Ako ste, na pr., za 3 meseca potrošili struje za 10.000 din, dobićete račun na 4.000 din (10.000-3.000-3000). Ako ste potrošili za 8.000 , dobićete račun na 2.000 din (8.000-3.000-3000). Čemu tolika nervoza, bez potrebe?!
29.5.2025. 20:04
Sramota!!!!!
Sosa
29.5.2025. 21:02
Posto cu ja da čitam struju i radim njihov posao ...dali ce nrko doci kod mene na poslu u kuhinji da opere sudove i pocisti pod od kuhinje? Sramota ...dodji čitaj ako hoces platu da zaradis to vam je posao. Pozdrav