Društvo

Ministarstvo prosvete školama dalo smernice za ocenjivanje učenika

FOTO: Ilustracija/Pixabay

FOTO: Ilustracija/Pixabay

Ministarstvo prosvete uputilo je danas dopis školama sa smernicama za ocenjivanje učenika u uslovima izmenjene organizacije rada škola zbog nadoknade nastave.

Kako se navodi, u planovima nadoknade koji dostavljaju škole predviđena su različita organizaciona rešenja i aktivnosti u nastavi, kao i podrška učenicima tokom učenja.
 
Ministarstvo podseća da je omogućen produžetak drugog polugodišta školske 2024/2025. godine, zbog čega je važno da se u kontinuitetu prati napredovanje učenika, što je osnov za ocenjivanje i zaključivanje ocena.
 
Prilikom odlučivanja o tome da li i koju ocenu mogu dati učeniku, nastavnici bi trebalo da imaju u vidu, osim merljivih obrazovnih rezultata, i pokazano zalaganje za učenje, napor koji učenici ulažu, uz uvažavanje svih ograničenja i posledica diskontinuiteta u nastavi.
 
Navodi se i da prilikom ocenjivanja na kraju drugog polugodišta treba imati u vidu i ocene učenika iz prvog polugodišta.
 
U cilju podrške nastavnicima u ocenjivanju, Ministarstvo prosvete predložilo je i dodatne načine praćenja i vrednovanja rada učenika koji mogu biti efikasni u uslovima nadoknade nastave i izmenjene organizacije obrazovno-vaspitnog rada.
 
Ministarstvo je navelo da je u cilju što kvalitetnijeg procesa vrednovanja i ocenjivanja učenika, neophodno da se na nivou stručnih veća u školi organizuju razmene primera dobre prakse u ocenjivanju u izmenjenim uslovima.
 
U saopštenju se podsećaju nastavnici da proces ocenjivanja treba da bude transparentan, a svaka ocena obrazložena učeniku i roditelju, na način koji najviše odgovara uspostavljenoj neposrednoj komunikaciji i evidenciji.
 
Ministarstvo prosvete podržava napore nastavnika koji u otežanim uslovima rada škola dosledno primenjuju principe kvalitetnog ocenjivanja, vodeći računa o objektivnosti, kao i najboljem interesu učenika, navodeno je u saopštenju.